جلفا
جلفا
تهران
استانبول
+98 414 203 4128 شنبه تا جمعه 09:00 - 17:00 منطقه آزاد ارس - مجتمع مشاهیر - همکف
+98 936 105 7609 شنبه تا چهارشنبه 09:00 - 17:00 اقدسیه - خیابان موحد دانش - خیابان سپند
+90 536 952 1095 دوشنبه تا جمعه 09:00 - 17:00 ترکیه - استانبول - بازار استوک
تضمین وجه کالا
پرداخت پس از تحویل
تضمین اصالت کالا
ضمانت بازگشت 7 روزه
تحویل اکسپرس کالا
تنوع در روش های ارسال
فروشگاه

انتخاب شوینده مناسب برای لباس

شوینده مناسب برای انواع لباس چیست؟

شوینده مناسب برای انواع البسه کاری شاید نسبتا دشوار است که اکثر خانم ها و حتی آقایان را به خود درگیر نموده است. این را باید دانست که قبل از هر چیز باید جنس لباس و پارچه موردنظر را دانست و مطابق با آن روش شست و شو و شوینده مناسب را پیدا کرد.

پارچه های مختلف که از الیاف گوناگون تهیه شده اند، هرکدام بسته به جنس خود، کیفیت شست و شوی متفاوتی را طلب می کنند.

روش های صحیح شست و شوی لباس:

  • در هنگام شست و شو ابتدا لباس ها را برحسب جنس و رنگ طبقه بندی نموده و هرگز آنها را با هم مخلوط نکنید!به عبارت دیگر لباس‌های رنگی را از لباس‌های سفید و مشکی جدا کنید، لباس‌های سفید را با هم، لباس‌های مشکی را با هم و لباس‌هایی را نیز که رنگی هستند با هم بشویید تا رنگ لباس‌ها به یکدیگر پس ندهد.
شوینده مناسب برای انواع لباس چیست؟
  • قبل از شستن پوشاک آنها را لکه گیری نمایید زیرا لکه هایی که پس از شست و شو با ماشین لباسشویی بر روی لباس باقی می مانند ثابت می شوند.
  • یکی از بهترین راه ها برای حفظ رنگ لباس این است که قبل از شست و شو آنها را پشت و رو کنید.
  • لباس ها را مچاله شده در ماشین نریزید، چون در این صورت لباس ها نمی توانند به خوبی با آب مخلوط و تمیز شوند.
  • سفید کننده ممکن است لکه ایجاد کند و پارچه سفید را زرد کند. دستورالعمل سفید کننده را بخوانید و قبل از مصرف حتما آن را با آب مخلوط نمایید و مستقیما آن را روی لباس نریزید.
  • برای شست و شوی مناسب لباس ها و جلوگیری از آب رفتن، شل شدن و تغییر رنگ به علائم شست و شوی لباس ها که اغلب بر روی پارچه ای کوچک در داخل یقه یا درز لباس دوخته شده است توجه کنید!

شوینده مناسب برای انواع لباس چیست؟

  • همواره قبل از ریختن لباس ها در ماشین لباسشویى، جیب هاى لباس را به دقت وارسى کنید چون ممکن است محتویات جیب مشکلات فراوانى را براى شما به بار آورد. به طور مثال دستمال کاغذى در آب از هم باز شده و به صورت پرز به تمام لباس ها مى چسبد.
  • هنگام تنظیم درجه ماشین لباسشویى با توجه به جنس و نوع لباس ها درجه مناسب را انتخاب نمایید.
  • هنگام شست وشوى لباس ها آنها را خوب آبکشى کنید زیرا باقى ماندن مواد شوینده در الیاف لباس مى تواند موجب بروز انواع حساسیت هاى پوستى به ویژه در کودکان شود.
  • زیپ لباس ها را قبل از انداختن آنها در ماشین لباسشویى ببندید تا موجب نخ کش شدن لباس هاى دیگر نشوند و با دوختن و محکم کردن دکمه هاى شل شده مانع از گم شدن آنها شوید.
  • لباس های ظریف سنگدوزی یا منجوق دوزی و … را که احتمال دارد در ماشین لباس شویی بر اثر برخورد با سایر البسه خراب شوند یا به سایر لباس ها صدمه بزنند، در کیسه توری بیاندازید و یا در صورت امکان خشکشویی نمایید.
  • لباس‌های تیره رنگ در شست‌‌وشو رنگ زیادی از دست می‌دهند و لباس، بور و کدر می‌شود؛ توصیه می‌کنیم لباس تیره و جین را در تشتی حاوی یک فنجان سرکه سفید و مایع شست وشوی لباس یا ظرفشویی و آب سرد پر کنید و لباس مورد نظر را بعد از نیم ساعت خیساندن در این محلول، به آرامی شست وشو دهید و با آب سرد آبکشی کنید. سرکه سفید، مانع از دست رفتن رنگ لباس و در ضمن باعث براق شدن لباس می شود.
  • لباس های کودکان را حتما با شوینده های مخصوص کودکان بشویید. این لباس ها را تاجایی که امکان دارد، جدا از لباس های دیگر و با دست شست و شو دهید. لباس نوزاد را با آب سرد، با ملایمت و بدون چنگ زدن شسته و آبکشی نمایید.
شوینده مناسب برای انواع لباس چیست؟
  • هیچ گاه لباس های پلیسه دار را در ماشین لباسشویی نیندازید، زیرا گردش ماشین به پلیسه ها صدمه می زند. این قبیل لباس ها را اگر جنس پارچه آن طبیعی و از جنس ترگال است در تشت بشویید و لبه آنها را بدون اینکه فشار دهید به چوب لباس آویزان کنید تا خشک شود.

شست و شو بر اساس جنس پارچه:

پارچه های نخی:

این نوع پارچه ها را می توانید با ماشین در دمای حداکثر ۶۰ درجه سانتی گراد یا با دست و آب ولرم بشویید. هرگز برای شست و شو و لکه زدایی این نوع پوشاک از موادشوینده قوی استفاده نکنید.

پارچه های کتان:

لباس‌هایی با جنس کتان را می‌توانید با کمک ماشین لباس شویی در دمای ۵۰ درجه بشویید. برای خشک شدن لباس‌های کتان توصیه می‌شود که این لباس‌ها را نیز در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندهید برای شست و شوی این نوع پوشاک می توان از آب گرم و برای سفت ایستادن از آهار استفاده کرد. این نوع پارچه ها را کمی مرطوب از روی طناب بردارید و از پشت اتوی داغ بکشید.

پارچه های ابریشمی:

ترجیحا این پارچه ها را با دست بشویید.

برنامه ماشین لباس شویی را باید بر روی درجه تعیین شده روی اتیکت (مثلا ۳۰ درجه) و بر روی لباس‌های ظریف قرار دهید.
اگر لباسی با جنس ابریشم را می‌خواهید با دست بشوید بهتر است لباس را در داخل یک ظرف آب قرار دهید، کمی پودر در آب بریزید و اجازه دهید که ظرف کف کند و بعد لباس‌تان را داخل ظرف بگذارید.
نکته مهم و قابل توجهی که در رابطه با لباس‌های ابریشم وجود دارد این است که برای اینکه لباس‌ با جنس ابریشم خشک شود، هرگز لباس‌تان را در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندهید! لباس‌تان را در فضای معمولی خانه قرار داده تا خشک شود.

پارچه چرمی:

برای شستن پوشاک چرمی کمی پودر رختشویی را داخل آب سرد حل کنید و لباس را در آن قرار دهید و پس از ۱۵ دقیقه با ملایمت روی آن دست بکشید. سپس لباس را آب بکشید. لباس های چرمی را هرگز چنگ نزنید و نچلانید.

 چند نکته مهم:

  • برای از بین بردن بوی سیگار از لباس، نصف پیمانه جوش‌شیرین را داخل ۴ لیتر آب حل کنید. لباس را قبل از شست و شو یک ساعت داخل آن خیس کنید تا خوشبو شود. از این روش برای لباس‌هایی که بوی کلر و عرق می‌دهند نیز می توانید استفاده کنید.
  • هنگامی که لباس‌ شما بوی گریس، روغن یا بنزین می‌دهد، آن‌ را داخل کیسه زباله گذاشته و روی آن جوش‌شیرین بپاشید. در آن را دو روز ببندید تا مانع انتشار و باعث از بین رفتن بو شده، سپس طبق معمول بشویید.
  • لباس هایی که در هنگام شست وشو و پس از آن تولید کرک و پرز می کنند باید از سایر لباس ها جدا شده و به صورت جداگانه شسته شوند.
  • از نرم کننده لباس همراه با شوینده حتما بهره ببرید.
شوینده مناسب برای انواع لباس چیست؟
  • لباس های تیره رنگ را با هم و با استفاده از مایع مناسب شوینده پارچه های تیره بشویید.
  • راهنمای درج شده بر روی هر لباس را مطالعه و به کار ببندید.
شوینده مناسب برای انواع لباس چیست؟
درباره نویسنده

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

یک دیدگاه بگذارید

ابزارک متن

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

آخرین کارها